trening-silowy-dla-kobiet

Trening siłowy dla kobiet

Kobiety stosunkowo rzadko decydują się na trening siłowy. A szkoda. Ta forma treningu pozwala bowiem na uzyskanie niezwykłych efektów, jeśli chodzi o sylwetkę. Dlaczego więc kobiety nie decydują się na niego zbyt często? Kierowane stereotypami myślą, że trenując siłę nabiorą męskiej sylwetki. To jednak tylko wymówka. Problemem większości kobiet nie jest przerost mięśni, a ich brak i narastający tłuszcz, który rzeczywiście pozbawia nas piękna kobiecej sylwetki. Tymczasem trening siłowy pozwala… Read Article →

obuwie na trening

Kiedy kupować obuwie na trening?

Wybór dobrego obuwia na trening jest bardzo ważną czynnością. Nie należy spieszyć się z wykonaniem tego zadania. Wszystko dlatego, że odpowiednie obuwie ma wpływ nie tylko na komfort i wygodę, ale także na nasze bezpieczeństwo w czasie różnych jednostek. Trzeba zaznaczyć, że zazwyczaj większość osób kupuje buty rankiem lub co najwyżej tuż po południu. Należy jednak podkreślić, że najlepszą porą na zakupy jest wieczór. Dlaczego? Warto wiedzieć, że noga właśnie… Read Article →

trening-

Trening siłowy w domu

Trening siłowy stanowi bardzo ważną część tygodniowego planu treningowego. Powinien być wykonywany co najmniej raz w tygodniu, choć znacznie lepsze efekty przyniesie jego wykonywanie trzy razy w tygodniu. Tego typu trening, wysiłek fizyczny pozwala schudnąć, wyrzeźbić sylwetkę, wzmocnić mięśnie i ujędrnić ciało. Wbrew pozorom nie wymaga wcale siłowni czy drogiego sprzętu. Wystarczy to co znajdziemy w domu, np. stabilne krzesło, butelki z wodą bądź puszki z zupą. Możemy również kupić… Read Article →

fit-1068005_1280

Czy stosować bcaa razem z białkiem serwatkowym ?

Trwająca moda na zdrowy styl życia i atrakcyjny wygląd sprawia, że coraz więcej młodych ludzi decyduje si ę na systematyczne treningi. Licząc na szybkie efekty i widoczną poprawę sylwetki wiele osób postanawia wdrożyć oprócz ćwiczeń odpowiednią dietę wzbogaconą o suplementy. Wybierając tak zwany fundament czyli suplement wspomagający rozbudowę tkanki mięśniowej stajemy przed wyborem między BCAA a białkiem serwatkowym. Stąd często pojawia się wątpliwość czy można brać BCAA razem z białkiem… Read Article →

vitamin-b-871135_1920

Jak dawkować kreatynę

Kreatyna to bardzo popularny suplement diety. Stosowana jest szczególnie przez osoby intensywnie trenujące na siłowni, którym zależy na szybki wzroście masy mięśniowej. Kreatyna jest związkiem chemicznym składającym się z trzech aminokwasów: argininy, glicyny oraz metioniny. Występuje w organizmie człowieka naturalnie jako produkt wątroby. Ze względu na popularność tego suplementu diety istnieje wiele szkół i teorii podpowiadających jak dawkować kreatynę. Najprostszym i najpopularniejszym sposobem dawkowania kreatyny jest przyjmowanie jej w równych… Read Article →

fitness-1291997_1920

Pompki na klatę

Rozbudowana, wypukła i wyraźnie zarysowana klatka piersiowa to marzenie i cel każdego trenującego mężczyzny. Stali bywalcy siłowni wykonują różne ćwiczenia mające na celu rozbudowę tych partii mięśniowych. Tradycyjne pompki na klatkę to dobra podstawa. Zwłaszcza, że tego typu ćwiczenia przynoszą dość szybkie efekty, w postaci wyraźnej poprawy siły i wytrzymałości klatki piersiowej. Pompki wpływają pozytywnie nie tylko na wygląd klatki piersiowej, ale także pleców czy tez ramion. Ich ogromnym atutem… Read Article →

gym-1677220_1920

Trening og kosthold

Trening og kosthold to specjalny program treningowy stanowiący dzieło norweskich trenerów personalnych i dietetyków. Program oparty jest na połączeniu zbilansowanej diety oraz odpowiedniego programu treningowego i ma na celu poprawę samopoczucia oraz kondycji. Głównym i podstawowym założeniem diety jest spożycia każdego ranka minimalnie jednej szklanki prawdziwego soku owocowego. Może być to sok jabłkowy czy też pomarańczowy, najważniejsze jednak, aby był prawdziwy – to znaczy świeżo wyciśnięty i aby nie był… Read Article →

fitness-1758625_1920

Gęsia stopka

Gęsia stopka to dolegliwość polegająca na przyczepie trzech mięśni krawieckiego, smukłego i półścięgnistego. Nazwa związana jest z kształtem przeczupu, który wizualnie przypomina błonę między palcami gęsi. Kontuzja ta najczęściej dotyka osób intensywnie lub zawodowo uprawiających sport, głównie biegaczy, osób jeżdżących na rowerze czy też trenujących pływactwo. Zapalenie gęsiej stopki może zostać pomylone z innymi kontuzjami, dlatego niezwykle ważna jest odpowiednia diagnoza. Najczęstszym powodem wystąpienia tej kontuzji jest brak odpowiedniej rozgrzewki… Read Article →

runners-635906_1280 (1)

Mięsień czworoboczny

Mięsień czworoboczny często przez profesjonalistów oraz stałych bywalców siłowni nazywany jest kapturem. Mięsień czworoboczny jest mięśniem grzbietowym odpowiedzialnym za ruchy głowy oraz kończyn górnych, a także podnoszenie i ściąganie łopatek. Wielkość mięśnia sprawia, że ma on kluczowe znaczeniu w utrzymaniu prawidłowej postawy ciała, dlatego należy o nim pamiętać podczas wykonywania treningu. Mięsień czworoboczny bierze udział w ćwiczeniach na barki oraz plecy. Osoby trenujące amatorsko oraz jedynie w celu poprawy wyglądu… Read Article →

weights-1171856_1920

Alanina

Rozpoczynając regularne treningi oczekujemy jak najszybszych i widocznych efektów. To właśnie dlatego tak dużo trenujących osób decyduje się sięgnąć po suplementy diety. Jest to bardzo rozsądne rozwiązanie ponieważ nawet najlepiej opracowany plan treningowy powinien być wsparty poprzez odpowiednio dobraną dietę. Beta alanina to wyjątkowy suplement, który wpływa korzystnie na wydolność i wytrzymałość mięśni. Alanina zmniejsza odczucie zmęczenia fizycznego, ułatwiając tym samym intensywne treningi. Wyjątkowość tego suplementu polega na tym, że… Read Article →