Monthly Archives: Listopad 2016

weights-652486_1280

Jakie są popularne ćwiczenia na klatkę piersiową

Wiele osób pragnie zacząć dbać o siebie i swoją sylwetkę, ale nie wie za bardzo za co się zabrać. Nie mają pomysłu zarówno na ćwiczenia jak i partie jakie chcieli by wyćwiczyć. Jeśli chodzi o mężczyzn to najczęściej biorą się oni za treningi klatki piersiowej. Dlaczego? Może to wynikać z tego, iż w tym miejscu efekty są najbardziej i najszybciej widoczne. Należy wziąć pod uwagę to, iż same ćwiczenia nie… Read Article →

teacup-1494945_1920

Używki, które (nie) szkodzą

Unikanie używek to jedna z podstawowych zasad dbania o siebie. Trudno całkowicie wyeliminować je z życia, choć na skutek zmiany przepisów przynajmniej papierosowy dym zniknął z wielu miejsc publicznych. Z pewnością przełoży się to na zdrowie sporej części społeczeństwa. Na pewno doceniają to dotychczas bierni palacze, którzy obecnie nie muszą być narażeni na niekorzystny wpływ dymu tytoniowego. Lekarze zachęcają natomiast czynnie palących do porzucenia nałogu. Poza tym dla zdrowia dobrze… Read Article →

drug-1482617_1920

Co to jest beta-alanina

Ludzki organizm potrzebuje wielu składników do prawidłowego funkcjonowania. Do takich substancji można zaliczyć białka, witaminy, minerały oraz aminokwasy. W niniejszym artykule warto skupić się na aminokwasie zwanym beta-alaniną. Co to jest i kto powinien ją stosować? Przeznaczona jest głównie dla sportowców. Jest stosowana przez nich jako suplement diety zmniejszającym zmęczenie fizyczne powstające po intensywnym treningu. Dlaczego ten aminokwas jest tak popularny? Stało się tak dlatego, iż ma wysoką działalność. Efekty… Read Article →

fitness-1730327_1920

Trening bez potu

Niektórzy nie mogą się zmusić do aktywności fizycznej, ponieważ postrzegają ją jako morderczy wysiłek, niemający nic wspólnego z przyjemnością. Tymczasem osoby bardzo aktywne zgodnie podkreślają, że trening nie zabiera sił, ale wręcz przeciwnie, dostarcza energii. Trzeba jednak do ruchu podejść w odpowiedni sposób. Przede wszystkim trening nie musi wiązać się z wylewaniem z siebie litrów potu. Można ruszać się w swoim własnym tempie. Ważne natomiast by robić cokolwiek. Sam pot… Read Article →

gym-room-1181824_1920

Każdy dzień ma znaczenie

Odchudzanie od jutra nie ma sensu. Podobnie jak trening od poniedziałku czy przyszłego miesiąca. Kto ma w nawyku odkładać działanie na przyszłość, ten zapewne nigdy nie zmieni swojego życia. Warto już dzisiaj postanowić, że każdego dnia będzie się wychodziło z domu. Choćby na niezbyt długi spacer. Do sklepu zamiast samochodem można jechać rowerem. Ważne, by się ruszyć z kanapy przed telewizorem i nie zasiąść na kolejnym, tym razem samochodowym siedzeniu…. Read Article →

weights-664766_1280

Weekend to czas na aktywność

Jeżeli cały tydzień spędza się za biurkiem czy za kierownicą samochodu, wówczas weekend warto poświęcić na aktywność fizyczną. Nie trzeba od razu angażować się w przygotowania do maratonu. Dobrym pomysłem będzie już chociażby odkurzenie roweru i wycieczka za miasto. A przynajmniej spacer. Najlepiej poświęcić na niego co najmniej trzy kwadranse. Im dłuższy, tym lepiej. Dodatkowe korzyści przyniesie niewątpliwie także trening oparty na ćwiczeniach rozciągających. To świetny sposób na aktywne rozpoczęcie… Read Article →

kettle-bell-279731_1280

Powoli, ale dokładnie

Błędem wielu początkujących na treningu jest chęć szybkiego opanowania całego programu. Tymczasem prawdziwe efekty daje nie tempo, ale dokładność wykonywania poszczególnych ruchów. Zanim dopracuje się precyzyjnie jedno ćwiczenie, potrzeba trochę czasu. Na pewno nie należy się zbytnio spieszyć i dążyć do sprawnego przechodzenia od ćwiczenia do ćwiczenia. Jeżeli trenuje się w domu, wówczas na kolejnych treningach można dokładać sobie tylko jedno nowe zadanie ruchowe. W ten sposób zapewnia się sobie… Read Article →

weights-646517_1280

By pokonać stres

Stres należy do największych wrogów człowieka. Z jednej strony ewolucjoniści podkreślają, że miał on ogromne znaczenie w rozwoju ludzkości i przetrwaniu najsilniejszych. Wciąż do pewnego stopnia pełni taką funkcję. Niestety obecnie dominuje nie pozytywny, mobilizujący i krótkotrwały stres, ale przedłużające się w czasie napięcie. Wykańcza ono tak ciało, jak również psychikę i umysł. Aby przeciwdziałać tym skutkom, należy stopniowo wdrażać zasady zdrowego trybu życia. Dzięki nim działa się na dwa… Read Article →

weights-652488_1280

Liczą się małe kroczki

Styl życia to coś, co determinuje ludzką egzystencję w największym stopniu. Decyduje o formie psychofizycznej, ale również o podejściu człowieka do wyzwań i ogólnie życia. Każdy ma jakiś styl postępowania, choć niestety wśród obywateli rozwiniętego Zachodu dominują osoby o niezdrowym trybie życia. Bardzo ciężko jest go zmienić, ponieważ składają się na niego setki, jeżeli nie tysiące codziennych wyborów. Aby o siebie zadbać, nie trzeba od razu przewracać swojego życia do… Read Article →

female-diet-870519_1920

Nie na jedną miarę

Czasami w programach telewizyjnych, publikacjach internetowych, a nawet pozycjach książkowych znaleźć można informacje o idealnych wymiarach, prawidłowej wadze i wielu innych wskaźnikach, na podstawie których można ocenić swój stan zdrowia. Jednak stosowanie takich uniwersalnych wartości mija się z celem. Przede wszystkim dlatego, że trudno wskazać jeden prawidłowy obwód pasa, ponieważ ten zawsze będzie zależeć chociażby od wzrostu danej osoby. Podobnie jest z wagą. Na masę ciała wpływa wiele czynników. Kiedy… Read Article →