vitamin-b-871135_1920

Jak dawkować kreatynę

Kreatyna to bardzo popularny suplement diety. Stosowana jest szczególnie przez osoby intensywnie trenujące na siłowni, którym zależy na szybki wzroście masy mięśniowej. Kreatyna jest związkiem chemicznym składającym się z trzech aminokwasów: argininy, glicyny oraz metioniny. Występuje w organizmie człowieka naturalnie jako produkt wątroby. Ze względu na popularność tego suplementu diety istnieje wiele szkół i teorii podpowiadających jak dawkować kreatynę. Najprostszym i najpopularniejszym sposobem dawkowania kreatyny jest przyjmowanie jej w równych dawkach każdego dnia, zarówno w dni treningowe jak i w te kiedy nie zamierzamy trenować. Innym sposobem jest przyjmowanie większej dawki kreatyny w dni treningowe (na przykład 10 gramów) i mniejszej w dni bez treningu (5 gramów). Kolejny sposób polega na przyjmowaniu kreatyny bezpośrednio po treningu. Nie da się jednoznacznie stwierdzić, która z metod jest najlepsza. Wszystko zależy do indywidualnych oczekiwań i preferencji dlatego warto wypracować swój własny system przyjmowania suplementu.

  1. Stosowałem w życiu dziesiątki suplementów, a od lat numerem 1 w okresie budowania siły i masy mięśniowej, jest najzwyklejszy monohydrat kreatyny, osobiście wolę kupować większe opakowania np. 1 kg http://www.sfd.pl/sklep/ALLNUTRITION_Creatine_Muscle_Max-opis33925.html ponieważ mam pewność, że starczy na długo i wyjdzie bardzo ekonomicznie. W zależności od osiąganych na cyklu efektów decyduje się albo na przerwę po wyjedzeniu około 500g ,albo przedłużenie cyklu.
    Zapamiętajcie – podstawowy błąd to szybkie kończenie cyklu i schodzenie z kreatyny ,a już tym bardziej robienie sobie wtedy przerwy lub luzu dietetyczno-treningowego , stąd później te ‚spadki’, o których się czyta na różnych forach, od momentu odstawienia kreatyny.
    Osobiście jestem fanem starej i poprawnej metody w DT biorę 2×5 przed i po treningu, w dni wolne 5g rano na czczo, nie trzeba nic wiecej kombinować i ciagnac cykl dopoki widzimy efekty moze to byc nawet 4-5 miesiecy

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *