runners-635906_1280 (1)

Mięsień czworoboczny

Mięsień czworoboczny często przez profesjonalistów oraz stałych bywalców siłowni nazywany jest kapturem. Mięsień czworoboczny jest mięśniem grzbietowym odpowiedzialnym za ruchy głowy oraz kończyn górnych, a także podnoszenie i ściąganie łopatek. Wielkość mięśnia sprawia, że ma on kluczowe znaczeniu w utrzymaniu prawidłowej postawy ciała, dlatego należy o nim pamiętać podczas wykonywania treningu. Mięsień czworoboczny bierze udział w ćwiczeniach na barki oraz plecy. Osoby trenujące amatorsko oraz jedynie w celu poprawy wyglądu fizycznego być może wcale nie będą musiały do swojego programu treningowego włączać specjalnych ćwiczeń dedykowanym czworobocznemu. Może okazać się, że treningi barków i pleców okażą się wystarczające. Natomiast chcąc zadbać konkretnie o kaptury można wykonywać odpowiednie ćwiczenia z hantlami czy tez sztangami. Najpopularniejszym i najskuteczniejszym ćwiczeniem na kaptury są szrugsy, wykonywane poprzez unoszenie barków, aż do momentu maksymalnego skurczu mięsni oraz spięcie barków.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *